lunes, 21 de mayo de 2012






“When I was ten years old, I came to realize that “the human will die someday”. And I got so afraid of death that I could not get out of my house at all. Since then I got anxiety neurosis and have been living with it. Therefore, this disease has influenced my life. And the consciousness of death which I always have influences my creation a lot. Then I will tell you how they influence my works.
With the action of binding, I can express “Captivity by others” and can also express “Self Captivity in mind”. And those expressions also reflect the condition that all my life was bound to my obsession due to neurosis…  





…Repeating those photographic shootings, I gradually got familiar with death and now I got a harmony agreement with it. This may have been due to the fact that I take eros for a primitive religion. So I add a kind of magical story to the models’ eros held in the garret, and fix it on the developing paper, and regard it as my own “Ikon”.
This is my new way of relationship with death because I do not have any religion.” 


Ken-Ichi Murata

(Zottino, M., 2009, Ken-Ichi Murata, Who Killed Bambi?, http://www.whokilledbambi.co.uk/2009/04/ken-ichi-murata/, date accessed 20/05/2012) 



"Cuando tenía diez años, comprendí que "a todo ser humano le llega la muerte". Y me entró tanto miedo a morir que no podía ni siquiera salir de casa. Desde entonces he tenido ansiedad neurótica y he estado conviviendo con ello. Por lo tanto, esta enfermedad ha influído en mi vida. Y la conciencia de la muerte que siempre he tenido a influenciado mucho mi obra. Seguidamente les diré como ha influenciado mis trabajos.
Con la acción de fijar, yo soy capaz de expresar "lo que otros captan" y también "lo que yo mismo capto en mi mente". Y estas expresiones reflejan, del mismo modo, la condición obsesiva de mi neurosis...


...Mientras sacaba una y otra vez estas fotografías, gradualmente la muerte se fue convirtiendo en algo familiar, y ahora tengo un acuerdo de armonía con ella. Esto podría quizá deberse al hecho de que he tomado a Eros como una religión primitiva. Así que, a las modelos de Eros que posan en el desván les añado una especie de historia mágica, y durante el proceso lo combino todo sobre el papel, y lo considero mi propio "Icono".

Esta es mi nueva manera de relacionarme con la muerte, porque no profeso religión alguna." 

 

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